7:00 – 8:00 | Schodzenie się dzieci; zabawy dowolne według zainteresowań, manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, integrujące grupę |
8:00 – 8:45 | Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę, ćwiczenia indywidualne lub grupowe działania wspomagające i korygujące rozwój dziecka, praca z dzieckiem 3zdanym, zabawy dowolne dla pozostałych dzieci. |
8:45 – 9:00 | Ćwiczenia poranne, czynności higieniczne związane z przygotowaniem do śniadania. |
9:00 – 9:30 | Śniadanie. |
9:30 – 9:50 | Zajęcia programowe – realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności dziecka, zadania zespołowe z całą grupą. |
9:50 – 10:20 | Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. |
10:20 – 10:40 | Czynności higieniczne, II śniadanie – owoce. |
10:40 – 11:45 | Czynności samoobsługowe, pobyt w ogrodzie – zajęcia i zabawy ruchowe, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze. |
11:45 – 12:00 | Czynności samoobsługowe – rozbieranie się. Przygotowanie się do obiadu – czynności porządkowo-higieniczne. |
12:00 – 12:30 | Obiad – ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami, pogadanki na temat zdrowego sposobu dożywiania się. |
12:30 – 14:30 | Odpoczynek po obiedzie – leżakowanie, słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek czytanych przez nauczyciela, bajek z płyt CD. |
14:30 – 15:00 | Czynności samoobsługowe i porządkowo-higieniczne. Podwieczorek. |
15:00 – 17:00 | Rozchodzenie się dzieci do domu. Zajęcia dodatkowe: plastyczno-techniczne, tematyczne według zainteresowań dzieci, ćwiczenia indywidualne lub zajęcia w małych zespołach dostosowane do możliwości dzieci. Zabawy ruchowe i dowolne w ogrodzie przedszkolnym. Kontakty indywidualne z rodzicami. |